lørdag 19. juli 2008

Forbasket irriterende!

Når jeg nå skulle begynne å montere sammen min tredje og siste ikea komode som jeg kjøpte i går fant jeg ut att det ikke følte med noen skruer til denne. Altså, problemet var vel ikke så enkelt som att jeg manglet noen skruer, men hele den posen med det man skal bruke til å sette den sammen med manglet. Ingen skruer, ingen trebiter, ingen ting.

Når jeg da prøvde å finne ett telefon nr å ringe for å finne ut om jeg kan gjøre det så enkelt som å bare kjøre oppover for å tak i denne posen med skruer, eller om jeg faktisk må ta med alle bitene av komoden oppover for å en helt ny pakke fikk jeg beskjed om att kundesenteret til ikea stenger klokken 18.00 på lørdager. Dette er jo ikke akkurat logisk med tanke på att butikken ikke stenger før klokken er 20.00.

Men altså, jeg kjører ikke bomtur opp dit uten pakken for å beskjed om att jeg må ha den med, jeg pakker heller ikke alle delene fra pakken inn i bilen om jeg ikke trenger det. Å ha ett telefon nr, som man faktisk kan stille slike spørsmål på så lenge butikken er åpen er kanskje ikke så mye å forlange for en så stor kjede som ikea? (eller er det bare jeg som er helt dust og burde ha skjønt at det ikke går ann?)

Jeg er iallfall mega irritert nå. Ikke kommer jeg ett museskritt lengre med hverken komode, om sortering av kleskapet, eller noen verdens ting før på mandagen. Ja, jeg kunne ha montert den tidligere, og da hadd god tid på å kunne ringe mens de faktisk hadde åpent. Men nei, så lenge butikken har åpent trodde jeg ikke det var noe problem.

Lurer på hva jeg faktisk får som svar på mandagen når de åpner igjen, jeg ser nemlig for meg att det å tak i denne posen med skruer kan være verre enn jeg faktisk "håper" det kan være. Men igjen, dette er vel bare "typisk norsk", hvorfor gjøre ting enkelt når man kan gjøre det vanskelig?

सी यू

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror ikke det skal være noe problem, faktisk... Har hørt at IKEA er snille mtp sånne problem før :)

a darkened horizon sa...

Går det ikke an å ringe IKEA-butikken, istedet for kundeservice, når det er snakk om å bare hente en pose skruer? Det burde da virkelig gå an, ellers er de elendige på kundeservice..

ღTindraღ sa...

Linn: Jeg håper du har rett. Finner vel ut av det når jeg ringer i dag;)

Shamini: Nope, de har ingen nr som det er mulig å finne som er rettet direkte til burikken. Ja, veldig irriterende.