lørdag 19. juli 2008

Endendelig svar på søknad om høyskole

Plutselig ut av det blå tikket det nå inn en mail fra SO:

BREV FOR HOVEDOPPTAKET 2008
Ditt elektroniske brev med eventuelle svarskjema er nå tilgjengelig på:
http://www.samordnaopptak.no/

Skal si jeg var kjapp til å logge meg inn. Jeg har (som antatt etter jeg så resultatet som SO senere kunne fortelle var en feil allerede for noen dager siden) ikke kommet inn på noen av de studiene jeg søkte på. Jeg står dog på ventelisteplass nr 19 på pedagogikk, så jeg kan jo være heldig å komme inn der. Men 19 er rimelig langt bak så tror ikke jeg skal regne med å komme inn iallefall.

Jeg har egetlig kommet fram til att jeg skal avente situvasjonen fram til mandag, da restetorget åpner så jeg kan se om det er noe der som kan være aktuelt. Men om det ikke er noe som er innlysende aktuelt, blir hele studieprosjektet utsatt iallefall ett år. Ser overhode ingen grunn til å studere bare for å studere.

Er mulig jeg kommer til å ta noen fag om jeg ikke blir fulltids student. På den måten vil jeg kunne beholde jobben jeg har i dag, samt komme meg litt videre på veien mot en ferdig utdannelse. Så da vil jo ikke året være helt bortkastet om man skal tenke bare skolemessig.

På en annen måte har jeg mye bedre sjanser for å kunne kjøpe meg leilighet i nermeste framtid om jeg ikke begynner på skole nå. Er tross alt bedre å betale ned huslån med penger man har tjent framfor ett annet lån, som i dette tilfelle ville ha vært ett studielån.

Ja, jeg vet det ikke høres ut som om jeg tar dette så tungt. Jeg gjør kansje heller ikke det, jeg vet ikke helt. Det er jo tross alt ikke verdens undergang det er snakk om. Om jeg ikke kommer inn på ventelisten eller finner noe på restetorget, har jeg jo uansett verdens beste jobb der jeg har 100% stilling. Hva mer kan jeg ønske meg?

सी यू

0 kommentarer: