tirsdag 8. juli 2008

Endelig!

Rett før jul kjøpte jeg noe greier i en norsk nettbutikk, men da jeg i januar enda ikke verken hadde hørt eller sett noe til varene tok jeg kontakt med butikken. De kunne da fortelle att varene var sent i slutten av desember og att de var kommet bort i posten. Jeg fikk også beskjed om att de skulle sjekke med posten og om de ikke kunne spore pakken, skulle jeg pengene tilbake.

Etter denne beskjeden har det vært mye mail skriving frem og tilbake. Jeg har fått mail som; Vi setter over pengene dine i morgen, Men det var i mars og pengene kom aldri. Jeg har også sent utallige Mail uten noe resultat.

Men da jeg for noen dager siden igjen prøvde å sende de en mail, der jeg ettertrykkelig gav beskjed om att om dette ikke ble ordnet opp i kom jeg til å kontakte forbrukerombudet. (jeg har sent lignende mail før uten svar) Fikk jeg svar på dagen, med beklagelser og lovnad om att pengen skulle settes over. (som jeg ikke hadde hørt den før)

Men i dag da jeg sjekket konto hadde det faktisk kommet inn penger til meg. Helt utrolig att dette skal ta så lang tid, men jeg er iallfall gla det ble orden i det. (velger derfor å ikke nevne navnet til butikken her)

Men man bør iallfall tenke seg om to ganger før man handler varer, egentlig uansett om det er på nett eller om det er i butikk. Det er selfølgelig mye enklere å personlig kontakt med selger om man kjøper fra vanlig butikk, men de samme problemene kan oppstå der også.

Nå er jeg iallfall neste 1400kr "rikere" igjen, og de er satt inn på sparekonto. (Flinke meg)


सी यू

3 kommentarer:

a darkened horizon sa...

Jeg syns det er forjævlig, enten det er nettbutikk eller privat, at man ikke skal kunne gjøre "business" på en skikkelig og ærlig måte! Godt at du fikk pengene tilbake - selv om det tok LANG tid. *kose*

ღTindraღ sa...

Jeg er helt enig med deg! Man skulle tro de som driver butikker har såpass vett att de tenker på kundene sine og faktisk ordner opp i slike situvasjoner før det har gådd over ett HALVT år. Men for all del, jeg er happy over å i det hele tatt ha fått tilbake pengene jeg da!

*Kose tilbake*

a darkened horizon sa...

Ja, de kan iallfall ikke forvente at kunder kommer tilbake etter slik behandling..