lørdag 7. juni 2008

LIFE IS A CABARET...

I går kveld var jeg og Janne Karin på Trøndelag teater og så forestillingen "Cabaret". Jeg hadde hørt mye bra om denne på forhånd, og alle de jeg hadde snakket med som hadde sett den var imponert, så derfor var forventningene store.

Møtte Janne Karin litt over klokken 7, så ble en halv times tid med venting før det hele kom i gang. Men det var egentlig bare trivelig:)

Første akt var en kjempe opplevelse! Gode skuespillerer og jeg var bergtatt. Historien er hentet fra Berlin på 1930 tallet. Der vi blit kjent med en ung amerikaner, Cliff Bradshaw. Som kommer til Berlin for å skrive ferdig sin roman. Hans første møte med Berlin blir "Kit Kat Club" som er en cabaret club med ett yrende liv hver natt. De reklamerer med ”her inne er livet vakkert, pikene er vakre og til og med orkestret er vakkert!”

Han møter her den kjente cabaret artisten fra Kit Kat Club, Sally Bowls. Sally flytter inn til Cliff og de to får ett hett kjærlighets forhold på både godt og ondt.

Cliff og Sally leier rom til en dame med navn Fräulein Schneider. Hun har i lenger tid hadd ett godt øye til en av sine andre leietakere; Herr Schultz. Men her opplever vi noe annet enn det rosenrøde livet som er til Cliff og Sally.

Jeg må si jeg er kjempe imponert over denne oppsetningen. Der er kjempegode skuespillere, dansere og musikere. Jeg ble dradd inn i handlingen og merket jeg ble sint, lei meg, glad og nesten forelsket under forestillingen. Svein Tindberg som spiller konferansier på Kit Kat Club, gjør en fantastisk rolle.

Hadde ikke hadd noe imot å sett dette stykket en gang til, så bra var det. Var ikke kjedelig ett eneste minutt og storkoste meg!

(Alle bilder er lånt fra Trøndelag Teater)

Etter Teateret dro jeg og Janne Karin en tur på Choco Boco, der det ble kyllingsalat og after eight kaffe. Gjorde seg med noe mat da. Ble sittende å prate til klokka var nesten 1. Kjempe trivelig! Dette må absolutt gjentas!

Har hadd en kjempe fin kveld, både med god underholdning og godt selskap!

सी यू

0 kommentarer: