onsdag 21. mai 2008

Handlet litt nytt lesestoff:)

I dag har jeg gådd til innkjøp av "ett par" nye bøker, ettersom jeg ble ferdig med Rimfrost for en stund siden å fikk litt blod på tann til å lese mer etter det. Dette endte med en liten invistering av bøker i dag:

Den mørke materien
(Omtale: Den mørke materien er trilogien om Lyra Sølvtunges desperate kamp mot kreftene som er i ferd med å sønderrive hele universet. © DnBB AS)



Den skarpeste kniven
(Omtale
:Universets grenser har åpnet seg, og Lyras venn ligger død ved hennes føtter. Nå har Lyra tatt spranget inn i en ny og fremmed verden for å finne morderen, for å få hevn og svar på sine mange spørsmål. Her møter hun Will, som allerede har et menneskeliv på samvittigheten. Sammen begir de seg ut på en farefull ferd i det fremmede. Boken er den andre boken i trilogien Den mørke materien. © DnBB AS)


En kikkert av rav
(Omtale: Will og Lyra har kommet fra hverandre, og de er begge i stor fare. De spiller en viktig rolle i kampen mot de mørke kreftene, men de vet ikke hva det er de må gjøre og hvilke farlige krefter som er på jakt etter dem. Dette er den tredje boka i trilogien Den mørke materien. © DnBB AS)



Berlinerpopplene(OmtaleDa Anna Neshov får hjerneslag og blir liggende for døden samles familien for første gang på mange år. Følelser man trodde var begravd og borte for lengst blusser opp igjen og nye følelser dukker opp når mørke hemmeligheter blir avslørt. Dette er den første boka om familien Neshov. © DnBB AS)




Eremittkrepsene
(Omtale: Torunn Neshov er syvogtredve og må for første gang forholde seg til familien på farssiden, da farmoren hennes dør. Faren Tor driver slektsgården på Byneset utenfor Trondheim. Plutselig er Torunn blitt odelsjente, mens hun har bygd opp sitt eget liv i Oslo. Margido, den mellomste av Neshov-brødrene, driver et lite begravelsesbyrå i Trondheim, og slites mellom gudstro og tvil, og en pågående enke. Yngstemann Erlend, en renommert vindusdekoratør, bosatt i København med sin mannlige samboer, står også foran viktige veivalg. Boka er en oppfølger til Berlinerpoplene. © DnBB AS)



Naiv.Super
(Omtale: Tilværelsen raser sammen for hovedpersonen når broren slår han i krokket. Sakte bygger han seg opp igjen og finner ut hva han har og ikke har. © DnBB AS)


Nå må jeg vel ha lesestoff så jeg klarer meg en god stund skulle man tro? Gleder meg til de kommer i posten!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Okei, nå skal jeg ta det til meg... Jeg kommenterer. Anbefaler Naiv.Super... Si ifra om du ønsker å lese flere Erlend Loe-bøker, da jeg omtrent har de alle... Stor fan ju si!

ღTindraღ sa...

Linn: Du er dyktig må jeg si:) Mangler bare att du skaffer deg egen blogg nå slik att jeg kan komentere til deg også;) Skal gi deg beskjed om jeg vil låne bøker ja, skal ikke se bort fra det du;)

Anonym sa...

Jeg har hatt blogg, men blogg tar for mye tid... Og jeg gidder ikke fortelle alle hva jeg gjør lengre :p

ღTindraღ sa...

Det er jo ikke noe kult! Jeg syns du skal få deg blogg igjen jeg, dermed basta;)