torsdag 17. april 2008

Søking til høyskole

Har jo helt glemt å skrive om hvordan søkingen til skole egentlig ente opp. *fy skamme seg* Fristen for å søke høyere utdanning gikk ut nå på tirsdagen, jeg hadde sent inn søknaden min for lenge siden, men nå er det altså for sent å legge til flere studie valg. Jeg kan fortsatt endre på rekkefølgen mellom de jeg har satt opp til nå fram til begynnelsen av juni. Noe jeg ikke tror jeg kommer til å gjøre, men har iallefall muligheten. Jeg ente opp med å søke på tre forskjellige linjer:

  1. Psykologi på NTNU
  2. Pedagogikk på NTNU
  3. Barnevernspedagog på HIST
Håper selfølgelig på å komme inn på førstevalget, men både andre og tredjevalget er også helt i orden. Nå er det bare å vente på å få omslagsark i posten å så å begynne å telle dager fram til 26 juli da hovedopptaket er. Bare å krysse fingrene for meg iallefall.

Jeg er veldig innstilt på å komme meg tilbake på skolebenken nå å komme meg "videre" i livet. Har lenge følt jeg ikke har kommet noen vei pga av problemene med vitnemålet osv. Men nå har det endelig løsnet og ting har begynt å gå framover igjen. På en måte kan det jo være en god ting att det har tatt så lang tid som det har gjort, nå har jeg blitt eldre og vil kansje da gjøre en større innsats enn jeg ville ha gjort om jeg hadde begynnt å studere for 4 år siden. Posetiv tankegang å greier her nå. *Flink*

0 kommentarer: