lørdag 26. april 2008

Rosenborg kamp

Sto opp i dag til sol og fint vær. Gikk ut å satte meg på verandan sammen med boka mi. Ble ferdi med bok nr 5, så nå må jeg starte på den 6. boka. Går skummelt fort må jeg si. Snart ikke flere bøker igjen nå:( Hva skal jeg finne på da?



I dag har jeg også vært på rosenborg kamp sammen med Stian og pappa. Stian hadde fått gratisbiletter igjenom skolen og ettersom jeg ikke hadde noe bedre å gjøre bestemte jeg meg for å bli med. De som kjenner meg vet att jeg er langt fra noen ihugga suporter, men jeg føller jo såpass med att jeg får med meg ressultatene og ikke tar skade av å se en kamp i ny og ne. Men jeg legger ikke opp kalenderen etter når det er kamp eller ikke kan man si:)

Iallefall, vi dro herifra litt før klokken 6. Hadde bestemt oss for å parkere på stavne og gå over stavnebrua til lerkendal. Er ikke lange biten og da slipper man også køen som blir etter kampen er ferdi. På vei bortover rant øynene og nesen min som bare det, blåste litt å jeg kan iallefall forsikte alle sammen om att pollensesongen er i gang! Vel framme på lerkendal fant vi tilslutt tribunen vi skulle sitte på. Var ikke verdens beste plasser, men helt ok. Vi så iallefall begge målene og da kunne vi iallefall få med oss høydepungtene.
Var ikke akkurart varmt å sitte der og ettersom det var 20minutter til kampstart da vi kom dit ble ventetiden lang! Men de kom da igang etter hvert. En kort oppsumering av første omgang må vel være kjedeli. Nå er som sagt ikke jeg noen fotballekspert, men var iallefall ikke noe spenning som jeg fikk med meg, heller ikke noen mål. Men kaldt, det var det abselutt. Stian å pappa mente ikke det var så kaldt til å begynne med men etter de hadde kjøpt seg hver sin brus å drukket litt av den ble de enige med meg de også.



Etter noen minutter av andre omgang ble det mål til Tromsø. Kan vel ikke si de ikke hadde fortjent det heller. Jeg klarte ikke helt å følle med på kampen etter dette. Ikke pga av att det ble kjedligere eller noe sånn, men ettersom vi satt sammen med en del folk som ikke var eldre enn 13år som fant det utrolig morro med matkrig. Det fløy godteri og lefse og alt mulig rundt om hode på oss, og ettersom jeg ikke hadde noe stort behov for å bli truffet av dette var det en fordel å følle med hvor det kom ifra. Etter en stund kom det en vakt å enkelte fikk beskjed om å gå. Skjønner ikke helt poenget med å dra på kamp om man ikke har mer intresse enn å sitte å kaste mat. Da bør man kansje heller finne på andre ting, dra å mate endre eller noe sånn. Må jo ha passet mye bedre.

Når det var igjen ca 25minutter av kampen bestemte vi oss for å dra. Var da så kaldt att jeg trodde jeg skulle dø. Gikk tilbake til bila og når vi kom hjem igjen var det vel 3 minutter igjen av kampen. Som forøvrig endte 0-1 til Tromsø.

Etter en stund med frysninger under dyna bestemte jeg meg for å dra å ta solarium for å få varmen i kroppen. Andreas ringte akkurat i det jeg skulle til å dra å han kunne fortelle att Linn også var kald. Endte med att vi dro alle tre. Etter solariumen hadde jeg endelig fått varmen i kroppen igjen. Utrolig godt! Blir ikke lenge til neste gang. Er så lenge siden sist jeg tok sol så hadde helt glemt hvor godt det var.

Når jeg kom hjem igjen så jeg, Erlend og Stian film. "Det gyldene kompasset" Anbefales virkelig! Ble virkelig dradd inn i fortellingen og merker den ligger der enda. Frister faktisk å se den enda en gang. Å jeg vil ha ett sånn dyr! Uten å røpe mer om den for de som ikke har sett den:)

0 kommentarer: