mandag 28. april 2008

Migrene

Jeg ser prikker, jeg blunker, de er der fortsatt.

Jeg kjenner nummenheten kommer , først i hånden, så i tungen.

Jeg blir redd. Hva er det som skjer?

Jeg blir kvalm.

Så kjenner jeg den, den banker stille men sikkert på.

Sterker og sterkere.

Det er ikke til å unngå.

Smertene er intense.

Jeg legger meg, jeg vil sove, men klarer ikke.

Jeg ligger musestille, rommet rundt meg er kaldt og mørkt.

Jeg våger ikke røre en finger, da slår den ned som en hammer som treffer meg.

Jeg ligger her lenge, sovner kansje av litt av gangen, men ikke dyp og god søvn.

Jeg våkner, men er ikke uthvilt, kroppen føles utslitt.

Setter meg langsomt opp i sengen, er den her enda?

Nei, heldigvis, den har dradd for denne gang.

Men kommer nok snart tilbake.

Den forferdelige migrenen…

0 kommentarer: