mandag 21. april 2008

Foreløbig svar på obduskjonen

I dag ringte jeg til vetrinær instittutet for å få foreløbig svar på obduksjonen av Love. Jeg fikk snakke med dyrlegen som hadde foretatt obduksjonen, som jeg også snakket med da jeg var der å leverte henne.

Han kunne fortelle att de hadde sent inn prøver til dyrkning som det ikke var kommet svar på enda, dette viste jeg jo egentlig før jeg ringte så ble ikke sjokkert over dette. Han sa også att dyret var i godt hold, hadde godt mageinnhold og til og med mat i svelget. Dette hadde dog ikke bydd på problemer for henne ettersom det var posøst og det kunne tyde på att hun spiste når hun døde. Dødsårsaken hadde han konkludert med att var hjertetamponare. Dette vil si att hjerte ikke hadde nok plass. Hva dette skyltes kunne han ikke svare 100% på enda. Men han mente den del av grunnen kunne skyldes en fettklomp hun hadde i brystkassen. Dette er vistnok helt normalt på unge chinchillaer, og er noe alle er født med. De har denne for å kunne tære på dette fettet når de ikke lengere får morsmelk. Han hadde også testet for giardia uten funn på dette.

Han mente ikke hennes dødsfall var noe som var smittsomt, iallefall så det ikke sånn ut på testene så lang. Dette er jo veldi bra! Men begynner jo uansett å lure når jeg har mistet så mange ungdyr på samme måte. Jaja, vi får vente å se hva den endelige raporten viser..

Føler iallefall de gjør en super jobb der oppe og man blir tatt veldi seriøst. Anbefales på det sterkeste!

0 kommentarer: