tirsdag 11. mars 2008

Verksted med bila.

I dag har jeg vært for å få skjekket opp hva som feiler bilen min. Jeg begynte dagen med å kjøre til Esso for å få en mekanikker der til å ta en titt. Han mente etter kort tid det var klutshen som var gåen, men siden han ikke kunne skifte den anbefalte han meg å dra til ett annet verksted for å få utført jobben. Må si han var utroli hyggelig og ikke minst billig i drift. Jeg betalte med ett smil og en klem. Kan ikke bli bedre enn det:)

Jeg fortsatte turen til neste verksted for å bestille time til reprasjon. Ante meg att dette kunne bli dyrt siden han første hadde anntatt at det ville koste meg ca 5000kr å skifte den, og siden jeg hadde bestemt meg for å ta vannpumpa med det samme så ville dette komme godt over 5000kr.

Jeg kjørte til Byåsen Bilveksted. Der møtte jeg to hyggelige mannfolk bak skranken. Han ene begynte å regne ut hva denne jobben og delene ville koste meg, og ettersom han regnet ble han mindre å mindre snakkesarlig, før han kom med utsagnet om att dette blir dyrt! Han fikk han andre som satt der til å se over de utregningen han hadde gjort å han var enig i att de stemte rimelig bra. På denne utregningen var det med utskifting av klutch, registerreim og vannpumpe, samt arbeid. Dette kom på over 15000kr!!! Det er det samme som jeg betalte for bila så sånn sett haddet det vel i teorien kansje ikke vært lønnsomt å reparert den da...

Han andre spurtet meg om jeg var sikkert på om klutchen var gåen, men så bilkyndig som jeg er så kan jeg jo ikke gi noe bedre svar enn att bile er blå å her 4 hjul bortimot. dette endte med at han ble med får å ta en titt på bilen han også. Han ville også prøve å kjøre den å etter en kjøretur mente han at det var en vaier som var problemet, ikke selve klutchen. Det var vistnokk ikke like dyrt. Heldigvis!!

Etter en ny utregning kom de fram til at om jeg da skiftet registereim og vannpumpe, samt att de justerte denne vaieren ble det ikke mer enn 5800kr. Litt bedre enn 15000 kan man si. Så da bestilte jeg meg time på dette og krysser fingrene for att dette holder!

Må si jeg er meget inponert over servicen på begge de to plassene jeg har vært i dag. Jeg kan på det sterkeste anbefale begge plassene! Jeg har fått hjelp i over en time i dag å ikke betalt ett rødt øre! Veldi bra!!

0 kommentarer: