fredag 7. mars 2008

"Tog" tur til Ålen

I går skulle jeg reise til Ålen igjen. Endelig kan man vel si, er jo en evighet siden jeg jeg har vært der nå. Men skulle ikke bli så enkelt som jeg hadde trodd. Jeg hadde egentlig planer om å ta en buss som gikk i halv 1 tia fra byen, men siden jeg hadde litt småvondt i hode å været var helt JÆVELIG. Bestemete jeg meg for å heller ta toget som skulle gå klokken halv fem.

Mamma var en engel å kjørte meg til togstasjonen så jeg slapp å styret med buss og sånn og på veien dit sa jeg til henne att jeg er egentlig gla jeg bestemete meg for å ta tog, er jo tross alt mindre sjanse for att toget kjører seg fast eller sporer av enn att bussen kjører av veien på det føret her. Hun var enig i det.

På vei til toget måtte vi forbi en buss som sto med nødblinken i veikanten og laget kø, og hadde vi ikke kjørt i så god tid som vi gjorde hadde dette kansje satt en stopper for att jeg hadde rukket toget. Men heldigvis ble ikke det noe problem. Jeg rakk toget, med god margin og kom meg på uten noen problemer.

Etter att vi hadde kjørt en stund fikk vi informasjonen om att det var ett tog som sto bomm fast mellom Røros og Støren en eller annen plass. Det var ingen som viste da eksakt hvor toget sto, men vi måtte iallefall ta buss fra Støren og oppover. Fantastisk! Hvordan skal dette gå tenkte jeg da, når jeg tar tog for å slippe att det stopper og så gjør det akkurat det.. Jaja...

Etter en liten stund med venting på Støren kom bussen vår og vi begynte turen videre oppover. Jeg satt framerst og fikk med meg hele opplegget av organisering av taxi hit, og taxi dit for å få alle sammen fra bussen og opp til stasjonene. Er jo slik att når man betaler for å kjøre tog skal man jo kunne gå av på stasjonen og ikke en annan plass i nærheten.

Jeg kom meg fram til Ålen ca 30min etter rutetabbellen, og jeg kan vel innrømme att det er denne turen i forhold til reise jeg kommer til å huske best. Er ikke hver dag toget stopper liksom...

Men nå er jeg vel framme i Ålen og her kommer jeg nok til å bli i noen dager før jeg prøver lykken tilbake til byen med buss eller tog. Spennende å se om det blir en like innholdsrik tur da eller om alt går på skinner hele veien:P

(Trykk på overskriften for å komme til adressa sin sak om denne hendelsen)

0 kommentarer: