mandag 17. mars 2008

Nedtrapping av medisin

Etter legebesøk på fredagen fikk jeg beskjed om å begynne med nedtrapping av migrenemedisinene min. Dette pga av att jeg har gådd ned ganske mye i vekt den siste tiden og har vært svimmel og mistet mye hår i det siste. Legen tror dette kan skyldes medisinen jeg går på så derfor må jeg altså prøve å trappe ned på den. Jeg tok også en hel haug med blodprøver for å utelukke at det skal være noe annet. Men som legen sa så var det nærliggende å tro att dette skyltes medisinene siden alle symtomene stemte med bivirkningene på de.

Jeg bare håper nedtrappingen ikke blir så ille som opptrappingen var. Da var jeg nemelig rimmelig ute å sykklet en periode. Noe jeg ikke håper kommer tilbake. Jeg håper også jeg ikke får tilbake migrene på samme måte som jeg hadde tidligere. Det er nemelig uholdbart! Om jeg har migrene 4-5ganger i uken er det nemelig ikke mulig å fungere i samfunnet og heller ikke sosialt.

Jeg er meget spent på hvordan denne nedtrappingen blir og jeg kommer nok til å skrive litt om den. Foreløbig har jeg bare tatt en tabelett som er halv dose av det jeg pleier å ta, og det merker jeg ikke noen forskjell på hverken på den ene eller andre måten. Så jeg krysser fingrene for att dette fortsetter.

Håper selfølgelig også på att det er medisinen som er grunnen til alle symtomene jeg har hadd den siste tiden. Er ikke det at jeg har vært stort plaget med de, men man begynner jo å lure når man går drastisk ned i vekt på kort tid. Å om jeg bare får ett svar på hva grunnen er så er det jo egentlig helt ok...

Får nok bare ta de neste dagen til hjelp å se hvordan dette går, er ikke noe mer enn det jeg kan gjøre egentlig..

0 kommentarer: