onsdag 9. januar 2008

Operasjon av foten min

I dag har jeg operert foten min. Hadde time klokken 09:10 i morres å alle som kjenner meg vet att dette er tidlig på dagen for min del, men gikk greit å komme seg opp tross alt den tidlige timen.

Jeg satt på til pappa ned til byen klokken 8 så ble litt vente tid før jeg fikk komme inn, men gikk rimelig fort. Da jeg kom inn til legen fikk jeg beskjed om att det ikke ble den samme oprasjonen som sist gang men en oprasjon som var litt mer komplisert. Sist gang fjernet de bare en brusk/bein ansmaling i leddet ved storetåen, denne gangen måtte de flytte på leddet, og fjerne brusk/bein ansamlinger fra leddet.

Jeg fikk lokalbedøvelse i foten og etter sist oprasjon viste jeg på forhånd att dette ikke er videre behagelig. Kjenner ut som om det ikke er god nok plass i huden. Presser på å virker som den kommer til å sprekke. Men som sist gang så overlevde jeg også den gangen her. Etter att lokalbedøvelsen hadde virket en liten stund ble jeg kjørt inn på orasjonstuen.

Der fikk jeg en mer detaljert forklaring på hva de skulle gjøre. Det de skulle gjøre var å sage ned den kulen som er på utsiden av leddet til stortåen, brekke opp leddet, for å så flytte det og skru det på plass med en skrue:S

Oprasjonen tok ca 45min og kan med hånden på hjerte si att ikke alle lyden var like morsomme å høre på, f.eks når de skrur en skrue inn i benet. Anbefales virkelig ikke!

Etter oprasjonen var det tid for å få tilpasset en sko som jeg skal bruke framover, som støtte istede for gips eller, bandasje. Denne er virkelig ikke pen å se på å kommer garantert til å fryse ihjel om jeg bruker den ute!

(utolig stygg sko om jeg skal si det selv)

Etter dette var det tid for å få sykmelding og resept på smertestillende. Fikk nobligan som sist gang så kommer nok til å vøre rimelig bortkommen de nermeste dagene da denne har en stygg tendens til å slå meg helt ut. Så alt som blir sagt fra meg mens jeg har denne innenbords er bare å stryke fra hukommelsen med en gang!

Nå ligger jeg i senga, med foten høyt, har ikke trengt å ta smertestillende enda, men merker det ikke er lenge til før behovet er der. Så da er det vel egentlig bare å takke for meg i våken tilstand inn til videre;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så pen sko du har Bodil :) Spør om å få en til den andre foten og, så du kan bruke dem mere :D

ღTindraღ sa...

Tror bare du er missunnelig jeg Ingrid:P Grunnen til att du vil jeg skal spørre om en til er fordi du vil låne de;) Det tror nå jeg iallefall! hihi;)

Anonym sa...

hehehe.. busted :P

ღTindraღ sa...

Var det jeg trodde ja;)