søndag 9. desember 2007

Tur til Ålen

I helga har jeg vært på besøk til kjæresten min i Ålen. Hadd en kjempe trivelig helg!

Fredag
Dro oppover på fredagskvelden i 8tia. Var fremme der ca litt over ti. Ikke noe kult føre når jeg kjørte oppover. Sporete vei som besto av ett fint lag med is som det ikke var noe som helst form på med ett snø lag over. Ekstremt glatt til tider, så gikk ikke akkurat fort oppigjenom bakkene. Men bedre å ta seg litt bedre tid å komme fram i en bit enn å ha det litt for travelt å ikke komme fram i det hele tatt. Lite trafikk var det også. Møtte vel 4 biler på hele turen etter att jeg hadde passert Støren. Ikke mye å skryte av det akkurat. Gine var kjøre selskapet mitt på turen oppover og oppdaterte meg på utstemmingen i idol og greier, ikke dårlig;)

Vel fremme kan man vel si jeg fikk en varm velkomst både av mann og hund. Uno som er hunden til Ingmar som kommer fra kullet Ronja fikk i sommer ble helt gal da jeg kom. Logret så mye at det så ut som om hele kroppen skulle gå av på midten. hihi;) Etter å ha kjempet meg forbi denne saken av en meget entusiastisk hund fikk jeg endelig holde rundt kjæresten min igjen. Ventet lenge på dette nå! En hel måned siden sist vi så hverandre. Utrolig godt å endelig være der igjen.

Etter å ha kommet oss inn og jeg fikk satt i fra meg sekken å sånn satte vi oss ned for å slappe av litt i sofan før vi skulle legge oss. Hadde ikke såvet så mange timene natta før så kan vel si det på en fin måte att jeg var ganske trøtt. Ble ikke lang tid i sofan før vi fant ut att det var like greit å komme seg i seng.

Lørdag
Lå lenge. Sto ikke opp før klokken var nesten 1. Eller jeg da iallefall. Ingmar var oppe tili å i fjøset. Etter att jeg også kom meg opp dro vi til Røros. Ingmar hadde funnet ut att han skulle ha kebab til middag å denne skulle være fra Milano på Røros. hihi;) Jeg er ikke så gla i kebab så bestemte meg heller for å ta en hamburger. Leide med oss film på vei hjem fra Røros.

Når vi kom hjem spiste vi mat å så film. Etter filmen var begge to helt bombesikker på att klokka var blitt 23:00 eller noe i den duren, begge to var kjempe trøtte og holdt på å såvnet, men da vi så på klokka var den ikke mer enn litt over 18:00. Litt for tili å legge seg det, så da så vi en film til. Denne gikk på tv1000. Etter denne filmen også var ferdi var det to slakt som lå på sofan. Og vi bestemte oss for å finne senga.

Søndag
Såv lenge i dag også. Ingmar gikk ut på skitur med uno halv 12 tia, så da sto jeg opp. Satt litt på pcen å sånn til han kom tilbake. Etter dette spiste vi middag.

Søndagen er alltid så korte når man skal tilbake til byen. Snedig følelse det der, men finner liksom ikke helt roen når man vet man skal dra den dagen. Liker ikke søndager. Liker ikke å dra hjem. Er ikke lenge med to dager når det er en månde siden sist man møttest. Så mye mer man skulle ha gjort, så mye mer kos som skulle blitt gidd. Søndager er ikke kult!

Etter middagen slappet vi bare av på sofaen. Fint med sofakos. I 4tia skulle Ingmar i fjøset og jeg skulle sette nesa inn til Trondheim igjen. Ikke noe morro å si hade. Men vet det ikke er så lenge til neste gang vi møtes nå iallefall.

Turen tilbake til byen gikk greit, mye bedre føre nå enn det var på vei oppover. Var vel hjemme igjen ca klokken halv 7. Snakket litt med mamma og pappa og spiste litt.

Hadde nok en kjempe trivelig helg. Og heldgvis ikke så lenge til neste gang vi møtes nå:)

0 kommentarer: