søndag 30. desember 2007

Syk bil

Bilen min er syk!!!

Når jeg skulle kjøre hjem fra jobb i går merket jeg da jeg nesten var hjemm at termostaten var nesten på topp, altså var det varmt til motoren. Ikke ville vifta gi meg varme inni bila heller, men siden jeg var nesten hjemme bestemte jeg meg for å bare kjøre den hjem istede for å stoppe. Da jeg kom hjem røk det fra panseret, men siden det var mørkt var det ikke noe poeng å se etter hva som kunne være feil da.

Pappa så på den i dag å fant ut att det var lite frostveske og olje på den så han fylte på litt av begge deler. Så lot han bilen stå på tomgang en stund å den gikk ikke varm, så da håpet vi på att dette hadde løst problemet å jeg bestemte meg for å kjøre den til jobb.

Da jeg kom til lerkendal skjedde akkurat det samme som i går kveld. Bilen gikk varm igjen. Jeg stoppet og ringte til pappa for å høre om han trodde det var dumt å kjøre videre eller om hva jeg skulle gjøre. Han sa han skulle komme med mer frostveske og så skulle han kjøre min bil hjem å jeg skulle ta hans bil å kjøre til jobb med. Så da var det bare å vente der. Pappa kom å hadde da med 2liter til med frostveske som han helte på. Så kjørte jeg til jobb med hans bil. Jeg var jo allerede 20min for sein så like greit å komme seg dit så fort som mulig. Liker ikke å ikke komme på jobb i rett tid!!

Pappa ringte da han hadde kommet hjem. Han hadde fylt på enda nesten 2liter med frostveske. På vei hjem hadde tremostaten nok en gang gådd oppover, men når den hadde nådd toppen hadde den gådd ned igjen av seg selv. Han hadde kjørt litt rundt etter det, men den hadde ikke gådd opp igjen. Varmen inni bilen hadde også begynt å virke igjen. Så det hørtes jo låvende ut.

Håper dette var det som skulle til for å få den frisk igjen. Skal prøve å kjøre litt rundt med den i morgen. Så da krysser jeg fingrene iallefall!!!

0 kommentarer: