torsdag 6. desember 2007

En liten tur ut

Var en liten tur på cafe i går kveld. Møtte Andreas. Kjempe kos! Satt bare å snakket skit egentlig:) Men er det noen som er gode på det så må det jo være oss. Hehe. Måtte jo også få høre siste rest av sladder fra Andreas.

For noen dager siden fikk jeg ett lite morsomt brev i posten. en oppsigelse. Jeg viste att denne ville komme så ble ikke videre sjokkert. Nå tror sikkert folk att jeg sutrer pga av at jeg mister jobben og vil ha den tilbake, men dette stemmer ikke helt. Grunnen til att jeg nevner dette er av den enkle grunn att det er langt fra sikkert att jeg faktisk mister jobben. Da er vi tilbake til dette med kommune og folk som det virker jobber for å gjøre livet surt for folk.

Grunnen til denne utalelsen er som følger: Der jeg jobber nå er sitvasjonen slik att Trondheim kommune må komme opp med ett nytt vedtak om BAP innen den 15 desember. De har hadd muligheten til å bare overføre dette vedtake fra en annen kommune som tidligere har gidd det, men dette har de altså ikke kunne ha gjort. Så nå har de altså drevet på med denne saken i snart 4 månder, og enda ikke klart å legge fram dette vedtaket. Om de ikke klarer å få ferdig dette vedtake står jeg uten jobb fra å med den 15 desember og min arbeidsgiver uten assistenter.

Jeg blir rett å slett forbannet over att det går ann å behandle mennesker på den måten kommunen gjør her. Er ikke att de har gjort nå "feil" enda. Med tanke på att fristen ikke er før den 15. Men måten de setter folks liv på vent og i en så usikker situvasjon syns jeg er forkasteli. Om de av en eller annen grunn skulle velge å ikke "gokjenne" det vedtake som er behøvelig blir det iallefall krig. Og ikke nok med det, det blir en krig vi skal vinne.

Er ikke jobben min som er viktig i denne saken. Det er faktisk snakk om att Trondheim kommune med å ikke gi dette vedtaket nekter en person å flytte til kommunen. Det er ganske ille med tanke på att vi lever i Norge og i 2007. Skulle tro man kunne flytte dit man ville da, iallefall innenfor landegrensene. Men når det er sagt, jeg kommer til å kjempe med nebb å klør i denne saken om det trengs. For dårlig behandling av folk jeg er gla i å bryr meg om klarer jeg ikke å se på. Så som sagt, dette klarer vi!

Per ivar stakk innom cafeen i dag også med buksa mi å skoene mine som har logget opp til han i gud vet hvor lang tid, iallefall over 1 år. Mente han skulle ha det på jeg da, men han skuffet der gitt. Kom med det i en pose. Kansje like greit for alle andre sin del. Tror det hadde vært ganske komisk, men ikke dirkelte noe lekkert syn:) Hehe..

På vei hjem fra Andreas fikk jeg verdens beste selskap i telefonen:) Gleder meg til helga!

I dag kommer Gine en tur på besøk for bytting av dyr osv. Skriver om det senere;)


0 kommentarer: