mandag 19. november 2007

Lånet er betalt:)

Da er lånet mitt i Rindal Sparebank herved historie!

Fikk gave fra mamma og pappa i går som innebar 15 000kr. Dette på grunlag av at pappa har arvet en del penger etter farfar og med tanke på dette ønsket de og gi oss barna noe av dette også. Så derfor får alle sammen 15 000kr hver.

Pappa satt derfor over 26 000kr til meg slik at jeg skulle få betalt ned hele lånet nå, å heller betale tilbake 11 000 til han. Noe som jeg antar jeg skal få til iløpet av en måndes tid. Utrolig godt å få bort alt som heter lån iallefall! Komme på rett side igjen!

Så da blir det en ny levemåte fra januar av. Da skal 50% av lønna rett inn på sparekonto og alt som står igjen etter ved ny lønning skal også inn dit. Planen er også at alt av feriepenger, skattepenger og alle andre ekstra penger skal inn på sparekonto.

Nå sitter sikkert alle som kjenner meg bare å klør seg selv i håret, og lurer på hvordan i alle dager dette skal kunne gå ann, og det kan jeg innrømme at jeg også har gjort til tider. Men det de som kjenner meg også vet er at om jeg har bestemt meg for noen ting så pleier det som regel å bli sånn. Er rimelig bestemt av meg og når jeg får for meg noen ting er som regle i morgen for seint. Så dette skal jeg nok klare;)

Det jeg også har gjort i dag er å bestille meg ny telefon. Den jeg har begynner å bli utrolig treig i knappene og
detter ut fra nettveket støtt og stadig så har lenge tenkt på dette med ny telefon. Hadde jo selfølgelig gådd ann å levert den gamle til reprasjon, men min erfaring med reprasjon av mobiler er ikke den beste så derfor ble det heller en ny.

Denne gangen som så å si alltid ble det en Sony Ericsson. Modell K850i. Den har hele 5 megapiksler cyber-shot kamera med autofokus, bildestabilisator, innebygd xenon-blitz og 16x digital zoom. Hvis man skal bruke den til å filme så kan man ta opp og streame video i 320x240 piksler med 30 bilder i sekundet. Den har også en fin finesse som gjør at den ikke kan ripes opp på skjermen noe som jeg er utrolig flink til. Så det passer jo bra. Den veier 118g, er 102x48x17mm stor, man kan snakke i 9timer og om man ikke snakker kan den holde seg våken i 400timer.

Jeg bestilte denne igjenom Chess.no der de har tilbud på denne til bare 1kr nå, (selfølgelig er dette med abonemag og bindingstid, med dette er det jo bare å kjøpe seg ut av til 1500kr) og da er ikke telefonen oppratørlåst til Chess så det er jo yppelig. Mye bedre enn å betale ca 4000 for en telefon utene abonemang og bindingstid noen annen plass iallefall. Gleder meg bare til den kommer i posten nå slik at jeg kan begynne å bli kjent med den:)

Ellers så har jeg vært i personalmøte i dag. Vi fikk juleturnus og den så egentlig helt topp ut. Blir mye jobbing i jula, men har jo ikke noe bedre å drive med uansett så det er egentlig bare topp;) Får jeg masse tid sammen med Shamini også å det er jo bare super dupert! Tror det blir er kjempe fin jul jeg med masse morro!

0 kommentarer: