fredag 9. november 2007

Helgetur til Ålen

Da sitter jeg hjemme til min kjære i Ålen. Å her kan man mildt sagt si att det snør!! Jeg dro fra Trondheim i går der det var bart å pluss grader for å komme hit der det nå sikkert er nermere 20cm med snø å minusgrader. Ikke nok med det, men det blåser også! I dette øyeblikket hører jeg lyden av motoren på traktoren som Ingmar kjører for å brøyte veien, for andre gang i dag, å hadde man ikke vist om att han hadde brøytet kunne man heller ikke ha sett det. Vinden gjør sitt til å blåse igjen veien igjen ikke så lenge etter det er brøytet og når den slår seg sammen med den nye snøen som daler ned fra himmelen går det enda litt fortere...


Nå skulle man sikkert tro dette setter en stopper for alt som kan kalles hygge her, men nå nei da må man nok tro om igjen. For det første, om man kjenner meg litt, vil man vite att noe av det verste jeg vet er å fryse så her fyres det kan man si;) Så her inne er det varmt og godt. Å hva er vel bedre enn å sitte inne å høre att det braker i peisen mens man ser snøen lave ned utenfor? Så lenge jeg ikke trenger å bevege meg ute så lange perioder om gangen er jeg høyst fornøyd med situvasjoen.

Jeg har med meg Tussi oppover denne gangen også. (for dere som ikke vet hvem Tussi er så er det vår engelgsetter valp som i skrivende stund er snart 5 månder) Ingmar har broren til Tussi som har navnet Uno og de to liker å leke sammen. Er også litt greit att valper for møte andre hunder fra de er små slik at de ikke blir sære å redde for andre hunder i voksen alder. Sosialisering kan man vel kalle det..

Så her kan man vel si det går for seg med mye kaving i snøen og lek å morro. Er veldig greit å slippe de inn i siloen der de ikke har mulighet til å pringe for langt av gårde, da Tussi har en liten tendens til å teste grenesen innimellom.. Har heldigvis gådd greit denne gangen:)

Men nå kom kjæresten min inn så nå må jeg vel være litt sosial igjen:P

0 kommentarer: