onsdag 11. juni 2008

Ny dag, nye muligheter

Bestemte meg for å ikke legge inn bud på leiligheten jeg var å så på i går. Det er flere grunner til dette. For det første syns jeg budrunden gikk litt for høyt iforhold til hva jeg villa ha gidd for den, og for det andre er det visning på fredagen på en helt lik leilighet som ikke er oppussingsobjekt, med helt lik prisantydning.

Det hadde sikkert blitt billigere å kjøpe den som jeg så på i går, men er jo også en fordel å kunne flytte rett inn når man først har kjøpt leilighet. Med tanke på att jeg skal operere foten min om 14 dager er det jo også en periode jeg ikke er i stand til å kunne gjøre så mye i forhold til eventuell oppussing å slikt også så da slo jeg det ifra meg.

Forskjellen på de to leilighetene annet enn att den ene er oppussingsobjekt er att den jeg så på i går (kaller den leilighet 1) ligger i 3etg, mens den som det er visning på, på fredag (kaller den leilighet 2) ligger i 1etg. Dette her jo litt betydning i forhold til strøm, men så slipper man jo også trappene når den ligger i 1etg. Den er ikke så lav att de som går utenfor kan se inn, så det er ikke noe problem. Husleien og fellesgjeld er også noen kroner lavere på leilighet 2. Noe som ikke er dumt.

Vi får se hva som skjer og hva jeg kommer frem til, men er nok ikke mine siste ord om leilighet iallfall:)

सी यू

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra at du tenker grundig igjenom valgene dine. Noe som aldri jeg gjør.

ღTindraღ sa...

Er en fordel å tenke igjenom slike valg iallefall. Er liksom ikke en bukse til 200kr det er snakk om. Men ja, alt for mange som ikke tenker over konsekvensene. Å som blir sittende med lån langt oppover ørene.

Men så lenge man har råd til det man skulle kjøpe av leilighet er det jo en like så god invistering som å leie å da kaste pengene rett ut av vinduet:)