torsdag 5. juni 2008

Grilling, sol og sommer

Når vi kom hjem fra byen i dag ble det grilling i hagen utenfor huset til Shamini og Øyvind. Lammekoteletter, salat, maiskolber og pølser. Masse godt! Kjempe deilig å sitte ute å nyte att det er varmt og at man ikke en gang trenger genser selv om klokka nærmer seg ti om kvelden.

Grillingen fikk meg til å undre på en sak da. Når man skal grille er det i 99% av alle tilfeller (iallfall alle de jeg har vært med på) guttene/mennene som tar seg av selve grillingen. Hvorfor er det egentlig slik? Jeg har aldri prøvd å grille mat annet enn på engangsgrill, ikke fordi jeg ikke har villet eller ikke har giddet, men rett og slett fordi det alltid er en jobb guttene tar.

Egentlig ganske rart det der syns jeg. Det er jo helt klart noe spesielt med å se en mann foran grillen i full gang med å kaste på kjøttet og kjenne lukten av god mat. Men når man tenker over det så kunne det jo like greit ha vært en jente?

Hva mener dere andre om den saken egentlig? Er det en uskreven regel att det er guttene som skal ta seg av selve grillen eller er det bare rett og slett en vane?

Iallfall, grillingen i kveld var helt super duper! Kjempe trivelig, og ikke minst god mat. Dette må vi helt klart gjøre flere ganger:)

सी यू

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi griller fordi det er en fysisk link mellom mann, kjøtt og varme!

Anonym sa...

Jepp det var meg..

Anonym sa...

Ok der forsvant den anonyme..
Again:
Thanks! Grill deg et grnnsaksspyd, nam!