fredag 30. mai 2008

Prosjekt chinchillafor III

Da har jeg vært å kjøpt hele to 23kgs sekker med Oxbow Chinchillapellets. Måtte ikke betale mer enn 1000kr samlet for disse to, altså 100kr mer enn jeg ville ha betalt for bello som jeg her brukt fram til nå.

Jeg har nå foret en gang med dette nye foret og alle dyrene ser ut til å like det veldig godt! (ja, jeg blander Bello sammen med Oxbow for å få en myk overgang og for å unngå diare/forstoppelse) Hoved forskjellen mellom bello og Oxbow er att oxbow pelletsen inneholder kalk, noe belloen vistnok ikke gjør. Dette er igrun ikke noe problem så lenge man passer på å gi kalk ved siden av foret, men nå slipper jeg å være like nøye med dette. Skal selfølgelig ikke slutte å ha kalk i burene, men om det ikke er kalk der hele tiden vet jeg iallefall att dyrene får det i seg uansett.

Jeg er spent på å se hvordan virkenig dette foret vil ha på dyrene. Når jeg for lenge siden byttet fra KFK til Bello gikk alle dyrene mine opp i vekt. Lurer på om jeg vil se den samme effekten nå eller om jeg vil oppdage noe annet. Kommer med oppdatering på hva jeg finner ut etterhvert som jeg ser forandringene, eller ikke ser forandringene.

सी यू

0 kommentarer: