fredag 28. mars 2008

Legebesøk

I dag var jeg tilbake til legen for å få svar på blodprøvene mine som ble tatt rett før påske. Jeg hadde egentlig ikke forventet att de skulle finne noe på de ettersom jeg trodde symtomene kom av medisinen jeg har gådd på som forebygging av migrenen.

Da jeg kom inn til legen spurte han om formen har blitt bedre, altså om jeg fortsatt er svimmel, slapp og har ristninger i hendene. Det har ikke forandret seg noe siden sist gang så måtte svare ja på dette. Eneste forandringen jeg merker siden sist besøk til legen er flere migrene anfall og det er kansje ikke så rart med tanke på att jeg ikke lengere går på Topimax.

Legen hadde sett på svarene på blodprøvene og han mente det eneste som kunne være grunnen der var at stoffskifte mitt var litt høyt. Tok nye blodprøver får å se om det har gådd opp enda mer. Jeg lå innenfor normalen, men høyt på denne skalaen. Sammenlignet med i fjord på samme tid hadde det gådd opp en del. Så defor måtte jeg ta nye tester for å finne ut om det har steget yteligere siden sist gang.

Jeg tok også blodprøve for å se om jeg kan ha diabetes. Noen av symtomene stemmer med dette og ettersom jeg har mye av det i slekten mente legen det kunne være smart å teste for dette også. (håper bare ikke det er det!!!)

Fikk også beskjed om å slutte med p-pillene bare for en måned får å se om dette kan ha betydning. Legen hadde ikke noen stor tro på det men alt må elimineres bort nå.

Får heldigvis begynne på topimax igjen så da håper vi det ikke blir like ille som sist gang jeg trappet opp til denne. Det var nemelig ikke noen kul greie å være med på! Blir jo helt rar av det der.

Skal tilbake til legen neste fredag så da får jeg igjen svarene, og om de ikke finner noe der blir jeg henvist videre til sykehuset for flere tester.

Bare å krysse fingrene med andre ord!

0 kommentarer: