mandag 18. februar 2008

Legeskjekk igjen

I dag har jeg vært til legeskjekk igjen. Fordelen med privat sykehus er att man kan få timer på kveldstid å det da er mye lettere å få skyss til å fra enn om man skulle ha hadd time på dagtid når alle er på jobb. Jeg hadde time litt før klokken 7 på kvelden faktisk, så dette kunne jo ikke blitt bedre.

Legen så på foten og på røntgen bildene. Han mente bildene så bra ut. Men leddet i foten min hadde blitt stift så jeg fikk med en henvisning til fysioterapaut for å få orden på dette. Slik det er nå klarer jeg ikke å gå riktig på den siden leddet ikke virker som det skal. Å dette kan føre til feilbelastning om det ikke gjøres noe med. Jeg kan også bruke vanlige sko igjen nå. Det vil si om jeg får de på meg. Hehe.. Dette her jeg dog ikke lykkes med enda. Ikke en gang sandaler får jeg på enda, men dette satser vi på att går seg til.

Nå skal jeg ta ett etterlengtet fotbad med masse badeolje for å få løst opp tørr hud, for den er det mye av!! Etterpå skal foten smøres inn i MYE krem før jeg skal ta natten. Føles litt nakent og rart og ikke ha på bandasje, men er kansje ikke så rart etter neste 6uker med den på... Er iallefall kjempe godt å se att ting går framover og att alt er på bedringens vei.

Nå er det vel egentlig bare dette med å få på seg sko og få leddet igang igjen som gjenstår. Smerter kan jeg vel regne med att det kommer til å være litt av inntil ett halvt år, så det er jo bare noe jeg må leve med. Men den blir iallefall bra. Å ser mye mer rett ut nå:) Skal inn til ny operasjon om 3-4 måneder for å ta ut skruen, men dette var vistnok ikke noen stor operasjon så det går nok greit:)

0 kommentarer: