søndag 3. februar 2008

Frustrert!

Nå har jeg nettopp kommet ut av dusjen og klokka er 05.23. Får ikke sove i natt heller med andre ord. Er lei av å ikke klare å sove nå.. Prøver å legge meg ned å slappe av men enten er det vondt i foten eller så er det for mye tanker i hode eller så er det bare de tabelettene for migrene som gjør at jeg faktisk ikke klarer å sove. Er iallefall ganske irriterende!! Som regle begynner jeg å bli rimelig trøtt når vekkeklokken til mamma ringer sånn rundt klokken 6, men får jo ikke sove av den grunn, å nei da. Jeg ligger å hører på att hele huset vokner og begynner en ny dag, en dag jeg har begynnt allerede da klokka slo 00.00.

Lurer på om jeg kansje skal ta meg en tur til legen å høre om han har noen ide om dette skyldes migrene medisinene eller om det har noen annen grunn. Og om det eventulet er noe som kan gjøres. Noe må iallefall gjøres. Jeg blir jo bare slapp og mister alt som heter matlyst når jeg ikke får slappet av med søvn i mellom hver dag. Å dårlig matlyst igjen fører til att man blir slapp og da ligger i sengen og ikke gidder å gjøre stort. Noe som helt sikkert ikke hjelper på att jeg ikke får sove på natten heller. En vond sirkel kan man sikkert kalle det. Men så er det reddselen som er tilstede om man bare driter i dette og bare lar ting gå selv om man egentlig ikke har overskudd og krefer til det. Hva vil skje da?

I beste fall ingen ting, og jeg vil bli sliten på kvelden og klare å sove. I verste fall, migrene annfall til kvelden og en natt med enda mere smerter og jeg er enda mer sliten dagen etterpå. Ikke lett dette iallefall.

Og om jeg klarer og sovne på dagtid, kan man egentlig vedde penger på at jeg blir vekt av ett eller annet etter få timer. Slår aldri feil! Jeg vil ha en hel natt med søvn! Jeg vil legge meg klokken 11 og være trøtt og klare å såvne for å så vokne klokken 8-9 og få noe ut av dagen! Slik ting er nå må jeg si jeg kan se store sammenligninger med i sommer da jeg dreiv med opptrapping av migrenemedisinen. Hvorfor dette kommer igjen nå vet jeg ikke.

Jeg har hadd problemer med å klare å sovne helt siden jeg begynte på denne medisinen, men har klart det til slutt hele tiden. Men nå har jeg vondt i foten ved siden av så er kansje denne kominasjonen som ikke funker. Ikke vet jeg. Eneste jeg vet er att dette ikke funker lengere! Jeg vil være i såpass oppegående form att jeg kan leve selv om jeg har bare en og en halv fot for en periode. Jeg vil orke og finne på ting, og ikke være sliten av å ikke gjøre noe pga av at jeg ikke klarer å sove. Jeg vil bli meg selv igjen!

Dette var nattens lille utblåsing. hva jeg skal finne på nå er jeg ikke sikker på, men ett eller annet må det vel gå ann å gjøre. Såve har jeg iallefall gidd opp for ett par timer framover. Får ta en smertestillende å se om det kansje går når den har begynt å virke, da er det iallefall ett problem som er delvis eliminert bort.
____________________________________________________________________

Fikk Såve litt etter klokken hadde passert 12.oo i dag, men ble som vanlig ikke mange timene.

Når klokka var nesten 7 i dag bestemte jeg meg for bestille meg Dolly pizza. Har tenkt og bestille dette i mange dager nå, men har alltid blitt så jeg har endt opp med å spise noe annet istede. Men i dag ble det pizza på meg, endelig. Å det var verd å vente på skal jeg si. Smakte utrolig godt.

(Nam nam)

Etter maten var det tid for å se litt mer tv og gjøre helt uakelige ting igjen. Nå krysser jeg bare fingrene for att jeg får sove i natt. Men er ikke veldi opptimistisk kan man si.. Rart det der du..

0 kommentarer: