tirsdag 1. januar 2008

Nyttårsaften 2007/2008

Nyttårsaften 2007/2008 startet ikke akkurat tidlig. Ikke noen stor bombe att jeg ikke sto opp av senga før klokka hadde passert 12 kansje, men dog, så var det kansje ikke så dumt heller med tanke på att jeg og Shamini skulle tilbringe natte sammen å det da har en tendens til å bli rimelig tidlig på morgenkvisten før vi kommer oss i seng.

Jeg dro ned til Shamini ca klokken 2 som avtalt for å være taxi for henne opp til fjellet som hun så fint liker å kalle byåsen her jeg bor. Etter ankomst her var det tid for å springe en tur igjenom dusjen og så var det bare å vente på kveldens store høydepungt; middagen. Ventetiden ble kortet ned med pc ogf mac.

Klokken 6 dro jeg for å hente farmor som også skulle feire samme med oss. Vi skulle også stoppe på kirkegården på tur oppover igjen for å tenne lys på graven til oldemor som skulle ha hadd bursdag 30 desember om hun hadde levd enda. På ett eller antet vis hadd jeg da klart å få framdørene på bila til pappa til å gå i lås så disse satt bom fast så jeg måtte klatre ut å gå ut igjenom bakdøren. Så sikkkert veldig bra ut. Etter att vi hadde tent lyset på graven å klatret opp til bilen igjen på glattisen trodde jeg jeg måtte klatre inn igjen samme vei som jeg kom ut, men nei da, nå var dørene plutselig åpene igjen., å jeg kunne gå inn den normale veien. Ikke ille!!
Vel hjemme igjen var det tid for middag:) Rype og røy, tiur og jerpe med hasselbakpoteter, viltsaus og grønnkål (rosenkål) stekt sopp og valdorfsalat. NAM!! Til dessert hadde vi varme bjørnebær med vaniljeis. Etter middagen var jeg så mett att jeg hadde vondt i magen! Rart det der, men har alltid det etter att jeg har fått dervert denne retten.

Etter middagen var tiden inne for å gå oppe enda en etasje å sette seg på lofte for å la maten synke og drikke kaffe og cognac for de som ville ha det.

Ca klokken halv 12 dro jeg, mamma og Stian til festningen for å se på det komunale fyrverkeriet. Selfølgelig fant døren på bilen ut att den skulle speike fast igjen så jeg måtte nok en gang hoppe ut igjenom bakdøren. Så sikkert ikke ut som om jeg hadde drokket da tenker jeg. Vi ble veldi skuffet av fyrverkeriet. Var ikke mer enn ca 3 minutter med fine rakketter, og masse folk ellers som sto å fyrte opp raketter som traff midt inn i folkehavet. Kjente jeg ble meget irritert! Etter dette kjørte vi mot byåsen igjen. Fant da ut att det var mulig vi hadde stått på feil plass å derfor ikke fått med oss alt. Vi sto opp ved Rosenborg skolen og hvis rakkettene ble skutt ut mot byen var det jo ikke rart om vi ikke hadde sett alt. Får prøve å stille oss en annen plass neste år.

Etter att vi kom hjem igjen kjørte jeg hjem farmor, etter all formodnig virket faktisk dørene på bilen både da jeg skulle ha de opp når vi skulle inn i den her, da farmor skulle ut av den og da jeg og Stian som også var med å kjøre skulle gå ut av den her hjemme igjen. Nesten litt overasket.

Etter dette ble vi sittende oppe å snakke til klokken var ca 3, så gikk mamma og pappa og Stian og Erlend for å legge seg, mens jeg og Shamini som vanslig ble sittende oppe og prate. Vi gikk vel for å legge oss i 6tia eller noe sånn som vanlig:P Å hva skjer når Bodil har kommet seg i seng, jo da er hun selfølgelig lys våken! Så sovnet nok ikke før klokken var nermere 7 eller noe sånn, men er jo ett nytt år bare en gang i året;)

Hadde iallefall en superduper kveld! Å til alle sammen som ikke fikk sms fra meg med godt nyttår, så skyldes ikke dette att jeg er kip på noen måte eller har glemt dere, men telefonen min har bestemt seg for att den ikke vil sende meldinger etter att jeg fikk nytt sim kort i går, så da fikk jeg ikke til å sende en eneste melding:( Dårlig gjort!!!

0 kommentarer: