onsdag 26. desember 2007

Julaften 2007

Startet dagen rolig å såv lenge. Godt å ikke stresse når det er en sånn dag. Sto vel opp i 12 tia. Hoppet i dusjen da. Var helt rolig i huset siden resten av familien var til farmor. Pakket så inn de siste gavene og la de under treet. Så kom resten hjem igjen og stillheten var ikke lenger den samme som før.

Dro ned til Shamini for å være taxi sjåfør ca klokken halv 3. Shamini ble med opp hit igjen. Kjempe kos med besøk! Når vi kom opp hit igjen var det først en dyrerunder som sto for tur, alle hundene ville jo som vanlig hilse på å så bar turen inn på chinchillarommet. Greit att dyrene får litt oppmerksomhet på julaften de også. Å hva er vel bedre enn å kose med dyr?

Etter vi hadde koset oss ferdig var turen kommet for å ta på seg finklær. Ikke att jeg er så stor fan av dette med å pynte seg i utgangspungtet, men ente iallefall opp med å starte kvelden iført skjørt. Ikke dårlig det heller.

Så var det tid for middag, å da selfølgelig ribbe. Var som alltid kjempe god mat. Etter ribba var det riskrem til desser og etter dette kaffe og kaker. Når vi kom så langt i maten begynte lillebror Stian å bli rimelig lei av å vente på gavene så da ble det gave utdeling som han da selfølgelig sto for. Når alle hadde fått utdelt gavene sine ble det felles åpning av disse, altså alle ser på når man åpner en gave og sånn går man runden til det ikke er flere gaver igjen. En kjempe fin måte å gjøre det på slik att man får med seg hva alle får å sånn:)

Min gaveliste ble som følger:

  • Mamma, Pappa, Erlend og Stian - tynnstømpebuks og 2000kr
  • Farmor - 200kr og to par med ullsokker
  • Ingmar - Krølltang og vekkeklokke
  • Irene og Einar (foreldrene til ingmar) - Hånduker
  • Andreas, Linn og Malin - Kopp med hundemotiv, Sjokoladestrø og pledd
  • Janne Karin - Fotkrem og fotskrape
  • Tussi - Sammenleggbar hårbørste
  • Tante Ragnhild - Lypsyl
  • Siv - Duftelys og plate for å sette dette på
Kjempe fine gaver som jeg er kjempe fornøyde med! Tusen takk alle sammen!!!

Etter gavene var åpnet var det bare småsnakking og hygge fram til klokka 2, da Erlend og Stian fikk beskjed om å finne senga. Vi andre ble vel sittende oppe en liten stund etter dette, men så fant mamma å pappa også ut at de skulle ta kvelden. Jeg og shamini derimot, satt oss til for å spille litt ps2 og plutselig var klokka halv 6 før vi hadde kommet oss i seng. Ble vel enige om att vi like greit kunne ha døgnet da, men siden vi allerede hadde lagt oss orket vi ikke stå opp igjen. så da ble det natta.

Hadde iallefall en super duper julaften og Shamini, du er hjertelig velkommen tilbake neste år også! Selfølgelig før julaften også!

2 kommentarer:

a darkened horizon sa...

Takk vennen min! Jeg satte kjempestor pris på invitasjonen, kvelden, selskapet og sove-selskapet, ikke minst. ;) Det føles rimelig godt å ha en reservefamilie her i Trondheim, når jeg er langt borte fra min egen - og søte småbrødre får man ikke nok av.

Neste jul har jeg forhåpentligvis skumle planer, men den som lever får se? ;) Det er jo lenge til enda, og mye kan skje.

Love you tons, babe! Og takkfor at jeg fikk kose med chinchillaene dine - jeg trengte det. *smask*

ღTindraღ sa...

Du kan få lån familien min når som helst du vettø vennen! Ikke nå problem!! Å trur ikke Stian å Erlend har nå i mot å ha ei stor søster t heller:)

*smask*