lørdag 1. desember 2007

1 desember (Julebrus)

Da er det altså blitt 1 Desember igjen. Sinsykt hvor fort tiden går! Synes ikke det er lenge siden det var jul og ikke minst nyttår jeg altså. Før når jeg var mindre var det jo kjempe lenge å vente imellom hver gang det var jul, men nå som man blir eldre flyr jo tiden! Men eldre blir man jo ikke av den grunn. Eller?

Iallefall, nå er det jo blitt desember igjen og det måtte jo selfølgelig markeres! Jeg er totalt imot alt som har med jul og juleforberedelse før den 1.desember. (Noe jeg også passer på å fortelle alle jeg kjenner som f.eks drikker julebrus fra den kommer i butikkene i begynnelsen av september.)

Julebrus er noe som er hellig! Det er sinsykt godt, men grunnen til at det er så godt kommer sikkert av att man ikke drikker den hver dag. Så da skal dette deffinitift ikke ødelegges med å drikke julebrus halve året heller. Men fra å med 1.desember til ogmed 31.desember er dette låv.

Så klokken 00:00 i natt satt jeg og mine små brødre med hver vår flaske julebrus (og da selfølgelig EC Dahls julebrus, eneste som er julebrus! Alle de andre liksom julebrusene som minner mer om eventyrbrus med nisseetikett teller overhode ikke!) Utrolig godt!! Var årets første men helt klart ikke den siste. Men iallefall et sikkert tegn på at nå er desember igjen.

21 dager igjen til sola snur og det går mot lysere dager igjen!

0 kommentarer: