Det første jeg gjorde i dag når jeg sto opp var å ringe banken i forhold til pris på forsikring av scooter. Jeg fikk beskjed om att en full kasko ville koste meg 1950kr i året. Jeg syns dette var litt dyrt, men selfølgelig, en pris er en pris så det er jo greit. Men det banken kunne tilby ettersom jeg også hadde bilforsikringen min der var å gi meg 500kr i rabatt i året på denne. Altså vil forsikringen på scootern bli 1450kr i året i terorien. Dette er jo super billig! Takket for tilbudet å sa jeg skulle ringe tilbake når jeg hadde bestemt meg for om det ble kjøp eller ikke.
Info om den:
Keeway F-ACT 50 er det perfekte eksempelet på den nye generasjonens kjøretøy - At enkelt å kunne ta seg frem overalt, uten å være avhengige av andre.
Keeway F-ACT 50 er både elegant og trendy - en perfekt kombinasjon av design og aerodynamikk.
Sportslige Keeway F-ACT 50 er de nye trendsetteren på markedet, mye funksjonalitet i kombinasjon med meget god økonomi.
Keeway F-ACT 50 har som standardutstyr store lakkerte hjul på 12 tommer (på stålfelg), kraftig skivebrems foran, stor hjelmboks under setet. I tillegg leveres Focus med Alarm, Lakkert Toppboks samt Fjernbetjent selvstarter. Alt inkludert i prisen!
Motormessig er Keeway F-ACT 50 utstyrt med en kraftfull 2-takts luftavkjølt motor som yter et dreiemoment på utrolige 4,8 Nm ved 6500 o/min.
Skivebrems foran på 160mm i diameter gjør nedbremsingen meget sikker og stabil. Instrumentpanelet er meget oversiktlig og innehar de viktigste funksjonene som føreren trenger (speedometer, tankmåler, oljevarsellampe, lysindikator og blinklysindikator).
Tekniske data for Focus 50
Motor | Dimensjoner | ||
Motortype | 2 takt, 1 sylinder | Dekk foran | 120/70 - 12" |
Motorkjøling | Luftkjølt | Dekk bak | 130/70 - 12" |
Slagvolum | 49,8cc | Bremser foran | Skive |
Kompresjonsforhold | 7,2 : 1 | Bremser bak | Trommel |
Forgasser | N/A | Fjæring foran | Hydraulisk teleskop |
Maks dreiemoment | 2,6 Nm / 5300 | Fjæring bak | Monoshock |
Smøresystem | Separat oljetank | Forbruk (est) | 0,28 / mil |
Tenningssystem | CDI | ||
Tankvolum | 4,8 liter | Mål & Vekt | |
Girsystem | Automat CVT | Lengde | 1800 mm |
Katalysator | Ja | Bredde | 685 mm |
Starter | Elektrisk/Kick | Sete høyde | 770 mm |
Utslipp | EURO 2 | Vekt | 86 kg |
Måtte jo også ha hjelm, ente da opp med å ta en helt vanlig sort. Samme type som pappa og Erlend har men de har sort matt, mens jeg har sort metalic. Greit att det ikke er 3 like hjelmer her iallefall. Kan bli tatt feil da. Det er jo ikke noen fordel.Til samme kom det hele på 13100kr. Da er scootern ferdi registrert. Ikke ille!
Ringte tilbake til banken og fikk forsikringen i boks også. Så nå er det bare å vente på att alle papirer skal bli i orden for å kunne dra å hente den hjem. Blir litt småskumelt de første turene i bytrafikken, men vender meg nok fort til det vil jeg tro:)
Happy happy happy:)
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar