mandag 7. juli 2008

Hundeutstilling i Storlidalen (Oppdal)

I går var jeg, Stian, Ingmar, Tussi og Uno på utstilling i Storlidalen. Ble en tilig start på dagen ettersom det er ett stykke å kjøre. Vi startet hjemmefra klokken 07.00. Til vanlig ville dette være veldig tilig for min del, men saken att jeg ikke hadde sovet noe serlig natt til i går gjorde meg ikke mer våken. Men gikk overaskende bra å kjøre til Støren hvor vi møtte Ingmar og Uno, og Ingmar overtok plassen bak rattet.

Nermere klokken 10.00 var vi framme i Storlidalen der utstillingen skulle være. Ingmar og Uno fikk katalognr 1 og jeg og Tussi fikk katalognr 10. Uno gjorde det kjempe bra å fikk den første premien han fortjener, (som han desverre ikke fikk sist gang). Etter alle han hundene hadde stilt var det tid for aport konkuranse. Mange flinke engelsksettere, og mange som fikk aportbevis. Aportkonkoransen ble vunnet av Bjønnålia`s Milla, som er av de samme linjene som Tussi og Uno.

Etter aportkonkoransen var det min og Tussi sin tur i ringen. Jeg syns egentlig det gikk ganske greit fram til jeg fikk bedømmelsen. 2, premie. Jaja, en liten forskjell fra sist gang da det var 1.premie og HP, men er vel som de sier att det kommer helt ann på dommeren og hva de ser etter. Stilte iallefall i JK denne gangen også, så sånn sett er det ikke så farlig att hun fikk 2.premie den gangen her. Hun har jo allerede fått 1Jk så nå må vi bare vente til hun blir gammel nok til å stilles i UK.

På vei hjem igjen stoppet vi på Oppdal, der onkel svein spanderte middag. Kjempe koselig:) Fikk snakket litt med både han, Mona og Ingrid. Lenge i mellom man møtes så det var trivelig.

På veien fra Oppdal og tilbake til Støren var jeg rimelig utslitt å klaret ikke å holde øynene opp, men var utrolig godt å kunne hvile de litt. Turen tilbake fra Støren til Trondheim gikk også greit, men da jeg kom hjem igjen sloknet jeg rimelig fort.

Men må iallefall gratulerer Ingmar og Uno masse med 1.premien. Det var velfortjent!

सी यू

0 kommentarer: